مقالات

بهترین لاستیک خارجی کدام برند است؟ از تیرون تا لینگ لانگ

بهترین برند لاستیک خارجی 2024
  • لاستیک خودرو، یک جز حیاتی در وسیله نقلیه شما است که ایمنی و عملکرد خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهد؛ به همین دلیل انتخاب بهترین لاستیک خارجی بسیار اهمیت دارد و می‌تواند بر روی نحوه رانندگی شما تأثیر بگذارد. در راستای این موضوع، ما در این مقاله قصد داریم برترین برندهای تولیدکننده تایر خارجی را به شما معرفی کنیم. در پایان به این سؤال پرتکرار که لاستیک خارجی بخریم یا ایرانی نیز پاسخ می‌دهیم.

    انواع لاستیک خارجی با کیفیت می‌توانند بر روی کیفیت رانندگی شما تأثیر بگذارند و شما را سالم به مقصد برسانند. به طور کلی، شهرت یک برند، یکی از شاخص مهم به حساب می‌آید که در طی سال‌ها تولید تایرهای با کیفیت و رضایت مشتریان به دست آمده است.

    بررسی‌ها و نظرسنجی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که انتخاب بهترین لاستیک خارجی از برندهای معتبر، قابلیت اطمینان و عملکرد بسیار خوبی را ارائه می‌ده؛ چرا که تایرهای با کیفیت با استفاده از تست‌های مختلفی مانند خط ترمز، هندلینگ، سایش و بهره‌وری سوخت به طور مداوم ارزیابی می‌شوند.

    همچنین، تولیدکنندگان برتر تایر، تحقیق و توسعه را در رأس فعالیت‌های خود قرار می‌دهند. تا با نوآوری در طراحی آج، ترکیبات لاستیک و تجهیزات تولیدی بتوانند ایمنی، کارایی و طول عمر لاستیک‌های خود را افزایش دهند.

    لاستیک خارجی با کیفیت

    یک لاستیک خارجی کیفیت بالا چه معیارهایی باید داشته باشد؟

    معیارهای لاستیک خارجی باکیفیت

    قبل از این که به معرفی بهترین مارک لاستیک خارجی بپردازیم؛ معیارهایی را که می‌تواند به شما در انتخاب بهترین تایر خودرو کمک کند، بررسی می‌کنیم.

    سایز لاستیک

    اولین عامل در انتخاب بهترین لاستیک خارجی، توجه به اندازه لاستیک است. سایز لاستیک با یک سری اعداد و حروف بر روی دیواره جانبی لاستیک مشخص شده است. شما باید به توصیه‌های سازنده تایر برای اندازه لاستیک متناسب با خودرویتان (سواری، شاسی بلند، کامیون یا موارد دیگر) توجه کنید.

    نوع لاستیک

    برندهای برتر، اغلب تایرهای متنوعی را متناسب با نوع خودروها و شرایط رانندگی مختلف تولید می‌کنند. شما باید تایر وسیله نقلیه خود را با توجه به شرایط مختلف آب و هوایی از میان انواع لاستیک چهارفصل، تابستانی، زمستانی یا آفرود انتخاب کنید.

    مشخصه‌های درجه‌بندی تایر

    سه مشخصه درجه‌بندی اصلی (شاخص بار، سرعت و شاخص سایش آج) وجود دارند که نشان دهنده کیفیت و عملکرد لاستیک هستند. این شاخص‌ها به ترتیب نشان می‌دهند که تایر چقدر وزن را می‌تواند تحمل کند. با چه سرعتی می‌تواند ایمن حرکت کند. چه مدت دوام می‌آورد.

    ویژگی‌های تایر

    در انتخاب تایر باید به ویژگی‌های فنی آن مانند استحکام، مصرف سوخت یا الگوی آج تایر که بر روی چسبندگی و کنترل خودرو تأثیر می‌گذارد، توجه کنید.

    تعمیر و نگهداری لاستیک

    چک کردن فشار باد لاستیک، تنظیم و بالانس بودن تایرها و بررسی لاستیک‌ها از نظر هر گونه علائم آسیب‌دیدگی مانند ترک خوردگی، برآمدگی یا پنچری؛ برای اطمینان از عملکرد بهینه و طول عمر تایر بسیار اهمیت دارد.

    قیمت تایر

    در نهایت، انتخاب بهترین لاستیک خارجی کاملاً به ترجیحات شخصی و بودجه شما بستگی دارد. قیمت تایر معمولاً با توجه به مارک لاستیک و مواردی که تا اینجا بیان کردیم و همچنین خدمات پس از فروش متفاوت است.

    انواع بهترین برندهای تایر خارجی

    آشنایی با 8 برند از بهترین تایرهای خارجی

    معرفی بهترین لاستیک خارجی در سال 2024

    انتخاب بهترین لاستیک خارجی از میان برندهایی که قابل اعتمادند و پیشینه درخشانی در تولید تایرهای با کیفیت و نوآورانه دارند، بسیار اهمیت دارد. در ادامه این مطلب، 8 تا از بهترین برند لاستیک خارجی در ایران را به شما معرفی می‌کنیم.

    1. لاستیک هانگا (HUNG-A)

    لاستیک هانگا کره جنوبی از برندهای برتر تایر جهان است. این برند به دلیل تولید لاستیک‌های با کیفیت بالا برای انواع خودروها از سواری و کامیون گرفته تا ماشین‌آلات سنگین و راهسازی، لیفتراک و لودر، شهرت خوبی دارد. لاستیک‌های هانگا به دلیل دوام، ایمنی، عملکرد و ویژگی‌های زیست محیطی خود شناخته شده‌اند.

    شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از مشخصات، بررسی و قیمت به صفحه خرید لاستیک هانگا کره مراجعه نمایید.

    لاستیک هانگا Hanga

    شرکت کره ای تولید کننده تایرهای برند هانگا | Hung-a

    2. تایر تیرون (Tiron)

    لاستیک تیرون از برندهای کره جنوبی نام‌آشنا و بهترین لاستیک خارجی است که توسط برند هانگا ایجاد شده است. این برند برای چندین دهه است که در صنعت تایرسازی فعالیت می‌کند و به دلیل تولید لاستیک‌های با کیفیت صنعتی، راهسازی و معادن شناخته شده است. این لاستیک‌ها برای انواع ماشین‌آلات سبک یا سنگین مانند لودر، لاستیک لیفتراک ، دامپتراک، بابکت و کامیون تولید می‌شوند و چسبندگی و هندلینگ خوبی دارند.

    شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از مشخصات، بررسی و قیمت به صفحه خرید لاستیک تیرون کره مراجعه نمایید.

    بهترین لاستیک خارجی برند تیرون Tiron

    برند تیرون زیرمجموعه برند شرکت هانگا کره جنوبی

    3. لاستیک نکسن (Nexen)

    نکسن یکی دیگر از برندهای کره جنوبی است که با شعار Next Century Tire (لاستیک قرن آینده) و با بیش از هفت دهه سابقه درخشان به تولید تایرهای با کیفیت می‌پردازد. این کمپانی با عرضه نام‌های تجاری لاستیک رودستون، نکسن و کپیتال در بازار جهانی بسیار شهرت دارد. این برند تاکنون توانسته است انواع لاستیک خارجی سواری به ویژه برای ماشین‌های گران قیمت از کمپانی‌های هیوندای، فولکس واگن و کیا به بازار عرضه کند.

    لاستیک برند نکسن NEXEN

    معرفی تایر برند نکسن Nexen

    4. تایر تری‌انگل (Triangle)

    برند تری‌انگل، بهترین لاستیک خارجی چینی است که به خاطر تولید تایرهای با دوام، ایمن و با عملکرد بالا معروف است. اگر به دنبال خرید تایر برای وسیله نقلیه سواری خود هستید که بتواند در سرعت‌های بالا حرکت خوب و هندلینگ عالی داشته باشد؛ تری‌انگل برند خوبی است. لاستیک‌های این برند از متریال با کیفیت و برای انواع خودروهای سواری، شاسی بلند، آفرود و ماشین‌آلات صنعتی و تجاری تولید می‌شوند.

    لاستیک برند تری انگل Triangle

    لاستیک برند تری انگل از برترین تایرهای خارجی

    5. لاستیک گلکسی (Galaxy)

    گلکسی که زیرمجموعه گروه تایر آلیانس و یک برند برتر تایر آمریکایی است؛ به دلیل تولید تایرهای با کیفیت و با دوام، خط تولید محصولاتش به سایر کشورها نیز راه یافته است. لاستیک‌های گلکسی در حال حاضر با همکاری کمپانی یوکوهاما ژاپن تولید و عرضه می‌شوند. متریال با کیفیتی که در تولید این تایرها استفاده می‌شود، لاستیک‌های گلکسی را برای شرایط سخت و ماشین‌آلات کشاورزی، صنعتی، معادن و جنگلداری ایده‌آل می‌کند.

    تایر برند گلکسی Galaxy

    برند گلکسی از بهترین لاستیک های خارجی می باشد

    6. تایر سمسون (Samson)

    سمسون، یک برند تایر چینی و از برترین لاستیک های خارجی است که توسط کمپانی ادونس عرضه می‌شود. لاستیک‌های این برند از استانداردهای بالایی برخوردارند و در شرایط مختلف آب و هوایی، عملکرد بسیار خوبی دارند. تایرهای سمسون به دلیل هندلینگ و دوام عالی خود شناخته شده‌اند و مقاومت بالایی در مقابل سایش و پنچری دارند.

    لاستیک برند سمسون SAMSON

    برند سمسون یکی از بهترین لاستیک خارجی

    7. لاستیک ادونس (Advance)

    ادونس یکی دیگر از برندهای برتر تایر چینی است که به دلیل بهره‌گیری از فناوری روز دنیا در صنعت تایرسازی شناخته شده است. لاستیک‌های ادونس، طوری طراحی شده‌اند که هندلینگ و چسبندگی عالی را حتی در شرایط سخت ارائه می‌دهند؛ بنابراین، اگر لاستیکی برای ادوات سنگین معدنی، راهسازی، لیفتراک، لاستیک لودر یا ریچ استاکر می‌خواهید که حداکثر کارایی و دوام را داشته باشند؛ ادونس یک انتخاب عالی است.

    شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از مشخصات، بررسی و قیمت به صفحه خرید لاستیک ادونس مراجعه نمایید.

    بهترین برند لاستیک خارجی ادونس Advance چین

    آیا لاستیک ادونس چین رو بخریم؟

    8. تایر لینگ لانگ (Linglong)

    لینگ لانگ از برندهای تایر چینی و برترین لاستیک خارجی است که لاستیک‌های باکیفیتی را برای انواع وسایل نقلیه از سواری و کامیون گرفته تا خودروهای کشاورزی و صنعتی تولید می‌کند. لاستیک‌های این برند از متریال پالایش شده و طبیعی تولید می‌شوند و به همین دلیل، هندلینگ و دوام عالی دارند. علاوه بر این، لینگ لانگ سابقه طولانی در تولید لاستیک‌های فابریک اتومبیل‌های چینی مانند چری، جیلی، جک و همچنین خودروهای تراز اولی مانند فورد، جی ام، هیوندای و نیسان دارد.

    شما عزیزان می‌توانید جهت اطلاع از مشخصات، بررسی و قیمت به صفحه خرید لاستیک لینگ لانگ کره مراجعه نمایید.

    لاستیک برند لینگ لانگ Ling long

    برند لینگ لانگ؛ یکی از بهترین شرکت های تولیدکننده تایر در چین

    نرم ترین لاستیک خارجی

    بهترین لاستیک خارجی می‌تواند از نظر شاخصه نرمی یا سختی، تجربه رانندگی متفاوتی را برای شما فراهم کند. به طور کلی، انتخاب نرم ترین لاستیک خارجی در مواقعی که با سرعت زیاد یا بر روی سطوح صاف و در شرایط آب و هوایی گرم و خشک رانندگی می‌کنید، بهترین کارایی را دارد. همچنین، در نظر داشته باشید که لاستیک‌های نرم مانند نکسن در مقایسه با لاستیک‌های سخت از چسبندگی بالا اما دوام و طول عمر پایین‌تری برخوردارند و برای ماشین‌آلات سنگین مناسب نیستند.

    لاستیک ایرانی بخریم یا خارجی؟

    با وجود برندها و انواع مختلف لاستیک، دانستن این که کدام تایر برای خودروی شما مناسب‌تر است، کمی پیچیده به نظر می‌رسد. اگر در انتخاب بهترین لاستیک خارجی یا ایرانی شک دارید؛ ما در ادامه، این دو لاستیک را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

    به طور کلی، طبق تحقیقات کارشناسان فنی خودرو، بین لاستیک‌های ایرانی و خارجی تفاوتی از نظر سطوح کیفی وجود ندارد. تنها از نظر عملکرد و هندلینگ می‌توان گفت که تایرهای خارجی در لول بالاتری قرار دارند؛ اما این بدان معنی نیست که لاستیک‌های تولید داخلی عملکرد مناسبی ندارند؛ بلکه برخی از بهترین برندهای لاستیک ایرانی همچون کویر، دنا و بارز هستند که از برخی برندهای چینی ارزان قیمت، کیفیت بهتری دارند و با آن‌ها در رقابت‌اند.

    شاید این طور بتوان گفت که مهم‌ترین تفاوت بین لاستیک خارجی با ایرانی در انجام تست‌های ارزیابی و شبیه‌سازی شرایط رانندگی و سطوح جاده‌ای مختلف است. برخلاف تایرهای خارجی، متأسفانه تولیدکنندگان تایر ایرانی از انجام این تست‌ها سر باز می‌زنند. در صورتی که نتایج تست‌های ارزیابی می‌تواند کمک زیادی به درک کیفیت تایرهای تولید شده از نظر کارایی و عملکرد آن‌ها بر روی سطوح مختلف و در هر نوع شرایط آب و هوایی کند.

    از طرف دیگر، لاستیک‌های خارجی به دلیل کیفیت بالاتر و طول عمر بیشتر با این که گران قیمت‌تر از تایرهای ایرانی هم رده خود هستند؛ اما در آینده، هزینه‌های شما را از نظر مصرف سوخت، تعمیر و نگهداری یا تعویض لاستیک کمتر می‌کنند.

    در نهایت، اگر در انتخاب بین لاستیک‌های خارجی و ایرانی مقرون‌به‌صرفه شک داشتید؛ حتماً لاستیک‌های ایرانی را انتخاب کنید. چرا که تایرهای خارجی ارزان قیمت، کیفیت خوبی ندارند و خیلی سریع ساییده می‌شوند.

    بهترین برند لاستیک خارجی

    انتخاب بهترین لاستیک خارجی که از کیفیت بالایی برخوردار باشد می‌تواند ایمنی، بهره‌وری سوخت و عملکرد کلی خودروی شما را بهبود بخشد. ما در این مقاله سعی کردیم، بهترین برندهای جهانی لاستیک را به شما معرفی کنیم تا در زمان خرید، انتخاب صحیح و مطمئن‌تری داشته باشید.

    منبع: tires-easy، treadworx

    تدارک صنعت پویان

    سوالات متداول

    • بهترین برند لاستیک خارجی کدام است؟

    از بهترین برندهای انواع لاستیک خارجی می‌توان به هانگا کره (HUNG-A)، تیرون کره (TIRON)، لینگ لانگ چین (LING LONG)، نکسن کره (NEXEN)، گلکسی آمریکا (GALAXY)، ادونس چین (ADVANCE) و تری انگل چین (TRIANGLE) اشاره کرد.

    • لاستیک ایرانی بخریم یا لاستیک خارجی؟

    پاسخ به این سوال به نوع خودرو و ماشین شما و همچنین هزینه ای که برای خرید لاستیک میخواین بکنید، بستگی دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *