مقالات

بهترین لاستیک ایرانی کدام برند است؟ + بررسی مزایا و معایب هر کدام

بررسی و معرفی برترین برندهای لاستیک ایرانی
  • لاستیک‌ها تنها ارتباط وسیله نقلیه شما با جاده هستند و می‌توانند بر روی کنترل خودروی شما در حین رانندگی و هنگام ترمز گرفتن، دور زدن پیچ‌ها یا شتاب گرفتن تأثیر بگذارند؛ بنابراین انتخاب بهترین لاستیک ایرانی از اهمیت زیادی برخوردار است.

    در راستای این مسئله، ما در این مقاله قصد داریم بهترین برندهای لاستیک ایرانی و ویژگی‌های یک لاستیک با کیفیت را برای شما بیان کنیم. همچنین، مقایسه‌ای از سطح کیفی و عملکرد تایرهای ایرانی و خارجی را به شما ارائه می‌کنیم.

    بارز بهترين لاستيك ايراني

    بارز بهترين لاستيك ايرانی

    با ویژگی‌ بهترین لاستیک ایرانی آشنا شوید

    لاستیک‌ های با کیفیت، اغلب از متریال و فناوری روز در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. الگوهای آج آن‌ها به گونه‌ای است که در شرایط مختلف آب و هوایی و سطوح جاده‌ای، چسبندگی عالی ارائه می‌دهند. این تایرها همچنین کمک خوبی برای ایمنی و هندلینگ وسیله نقلیه شما هستند.

    به طور کلی، بهترین تایر ایرانی اتومبیل از ویژگی‌های زیر برخوردار است:

    1. الگوی آج

    الگوهای آج در بهترین لاستیک ایرانی یا خارجی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که لاستیک‌های اتومبیل شما بتوانند چسبندگی مناسبی با سطح جاده ایجاد کنند. در این صورت، کنترل شما بر روی خودرو نیز بیشتر می‌شود. این الگوها بسته به نوع وسیله نقلیه شما، سبک رانندگی، شرایط جوی و سطح جاده‌ای که اغلب بر روی آن رانندگی می‌کنید، متفاوت است.

    2. عمر آج تایر

    عمر آج یکی دیگر از معیارهای تعیین بهترین لاستیک ایرانی و خارجی است که بر اساس میزان سایش آج مشخص می‌شود. مقدار این شاخصه بر روی دیواره جانبی تایر به صورت مقادیر عددی بین 100 تا 500 درج شده است. مقادیر بالا به معنای عمر بیشتر تایر است.

    3. مقاومت غلتشی تایر

    مقاومت غلتشی، انرژی مصرفی است که به لاستیک‌های اتومبیل شما برای حرکت خودرو در جاده منتقل می‌شود. زمانی که چسبندگی لاستیک کاهش می‌یابد، مقاومت غلتشی افزایش پیدا می‌کند و خودروی شما سوخت زیادی مصرف می‌کند. بهترين لاستيك ايراني و خارجی با کاهش مقاومت غلتشی تا 10 درصد از مصرف سوخت شما را کمتر می‌کنند.

    آج انواع لاستیک ایرانی با کیفیت

    آج انواع لاستیک ایرانی با کیفیت

    4. متریال بکار رفته در ساخت تایر

    بهترین لاستیک ایرانی و خارجی از متریال با کیفیت ساخته شده است. یک تایر خودروی سواری استاندارد از  ترکیبات مختلفی همچون پرکننده‌ها، مواد مقاوم‌سازی مانند فولاد و پلی‌استر، نرم‌کننده‌ها، مواد شیمیایی ولکانیزاسیون و حداکثر 12 ترکیب لاستیکی طبیعی یا مصنوعی تشکیل شده است.

    5. درجه سختی یا نرمی لاستیک

    این که آیا یک تایر برای شما کارایی مناسبی دارد یا خیر؛ کاملاً به ترجیحات و سبک رانندگی شما بستگی دارد. به طور کلی، لاستیک‌های نرم، چسبندگی و سطح تماس بالایی با جاده دارند و به همین دلیل سریع‌تر فرسوده می‌شوند. در مقابل آن، لاستیک‌های سخت، طول عمر بالاتری دارند اما ممکن است چسبندگی خیلی خوبی با سطح زمین نداشته باشند.

    6. مشخصات لاستیک

    بهترین لاستیک ایرانی و خارجی دارای مشخصات کاملی مانند تاریخ تولید، مدل، نام سازنده، اندازه لاستیک، فناوری ساخت، اندازه رینگ و شاخص وزنی و سرعت تایر است. این اطلاعات که در دیواره جانبی تایر درج شده است؛ نشان می‌دهند که تاریخ انقضای تایر چه زمانی است. لاستیک‌ها تا چه مقدار بار را می‌توانند تحمل کنند. حداکثر سرعت مجاز تایرها و اندازه تایر چقدر است و در نهایت از چه فناوری در ساخت این تایرها استفاده شده است.

    پرفروش ترین لاستیک ایرانی در مقابل خارجی

    پرفروش ترین لاستیک ایرانی در مقابل خارجی

    بهترین لاستیک ایرانی کدام برند است؟

    لاستیک‌ها از مهم‌ترین قطعات خودروی شما هستند. امروزه، تایرهای زیادی با کیفیت‌های متفاوت از تولیدکنندگان داخلی به بازار عرضه شده‌اند. این مسئله ممکن است شما را در انتخاب بهترین لاستیک ایرانی برای اتومبیلتان دچار تردید کند. به همین دلیل، ما در ادامه مطلب، برخی از بهترین برند لاستیک ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا از ایمنی و عملکرد آن‌ها در جاده مطمئن باشید.

    1. لاستیک بارز

    گروه تولیدی بارز (Barez Group) به عنوان اولین تولیدکننده انواع لاستیک ایرانی شهرت بسیار خوبی دارد. لاستیک‌ بارز به دلیل بهره‌گیری از فناوری روز شرکت کنتیننتال آلمان و متریال لاستیکی مرغوب از ایمنی و کیفیت بالایی برخوردار است. لاستیک‌های این برند برای طیف گسترده‌ای از خودروهای سواری سبک همچون خودروهای کمپانی سایپا و ایران‌خودرو و همچنین خودروهای سنگین کشاورزی و صنعتی تولید می‌شوند.

    از طرف دیگر، این کارخانه تایرسازی برای موفقیت بیشتر در بازار رقابتی امروزی، با دو کمپانی تایرسازی روسی و ایتالیایی همکاری دارد. این امر باعث شده است تا بارز به عنوان بهترین لاستیک ایرانی با استقبال خوبی روبه‌رو شود. ازجمله ویژگی‌های تایر بارز که باعث عملکرد قوی آن شده است می‌توانیم به طراحی آج و ضریب اصطکاک استاندارد، چسبندگی عالی و فرمان پذیری راحت و روان آن اشاره کنیم.

    لاستیک ایرانی بارز

    آشنایی با پرفروش ترین لاستیک ایرانی

    2. لاستیک کویر

    کویر تایر (Kavir Tire) یکی دیگر از انواع لاستیک ایرانی خودرو است که در ایران فروش بسیار خوبی دارد. این برند با دریافت مدرک gc-mark آلمان به تازگی شروع به تولید لاستیک‌های زیست محیطی کرده است. لاستیک‌های کویر با داشتن استانداردهای تولید، عملکرد بسیار خوبی دارند و در تمام فصول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند.

    برند کویر، دومین برند تایر پرمصرف در بازار ایران بعد از لاستیک بارز است و محصولات آن به منظور کاهش مصرف سوخت و مقاومت غلتشی، دوام و کیفیت بالایی دارند.

    لاستیک برند ایرانی کویر

    برترین برند لاستیک ایرانی | کویر تایر

    3. لاستیک یزد

    یزد تایر (Yazd Tire) به عنوان پرفروش ترین لاستیک ایرانی نرم و بی‌صدا در صنعت تایر شناخته شده است. این برند به خاطر تولید تایرهایی برای رانندگی با سرعت بالای 250 کیلومتر شهرت دارد. این کمپانی که با شرکت‌های ژاپنی IRC و هلندی وردشتاین همکاری می‌کند؛ تاکنون توانسته است انواع لاستیک بایاس و رادیال را برای اتومبیل‌های سواری، وانت و سایر وسایل نقلیه مانند دوچرخه و حتی اسکوتر تولید کند. یزد تایر همچنین در زمینه تولید لاستیک برای ادوات و ماشین‌آلات سنگین نیز فعالیت دارد و کیفیت محصولاتش در مقایسه با برندهای چینی و هندی بیشتر است.

    معرفی لاستیک ایرانی Yazd Tire

    آشنایی با لاستیک با کیفیت برند ایرانی یزد

    4. لاستیک دنا

    گروه صنعتی دنا یکی دیگر از تولیدکنندگان داخلی موفق در صنعت تایرسازی است که با شرکت بریجستون ژاپن مشارکت دارد و تولیدات آن به بیشتر از 35 هزار تن در سال می‌رسد. این کمپانی، دومین تولیدکننده داخلی است که در ظرفیت و تناژهای بالا، لاستیک و تیوب تولید می‌کند. لاستیک‌های دنا به عنوان بهترین لاستیک ایرانی برای انواع خودروهای سواری، باری، وانت، اتوبوس و همچنین در قالب لاستیک‌های بایاس سواری و تیوب دار عرضه می‌شوند.

    5. تایر ایران تایر

    ایران تایر نیز به عنوان بهترين برند لاستيك ايراني، بیش از 5 دهه است که به تولید انواع لاستیک و تیوب برای خودروهای سبک و سنگین مشغول است. لاستیک‌های این برند برای وسایل نقلیه سواری، وانت، اتوبوس، گریدر و لودر تولید می‌شوند و از نرمی و سطح کیفی مناسبی برخوردارند. این کمپانی نیز برای پیشبرد اهداف خود و تولید بهترین لاستیک ایرانی با یک شرکت آمریکایی تایرسازی مشارکت می‌کند.

    6. تایر ایران یاسا

    ایران یاسا یکی دیگر از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تایر در ایران و خاورمیانه است که تاکنون توانسته است انواع تایر و تیوب را برای وسایل نقلیه سواری، موتوری، دوچرخه و اسکوتر تولید کند. ایران یاسا، بهترين لاستيك هاي ايراني را در اندازه‌های مختلف و با کیفیت بالا عرضه می‌کند. به همین دلیل است که این شرکت، سهم بالایی در فروش تایر در بازار ایران دارد و محصولات خود را به کشورهایی مانند ترکیه، افغانستان، پاکستان، نیجریه، عراق و یمن صادر می‌کند.

    7. تایر رازی

    تایر رازی به عنوان یک برند تازه‌کار و بهترین لاستیک ایرانی شناخته می‌شود که قبلاً تایرهای گلدستون و یزد تایر را به بازار عرضه می‌کرده است. با این حال، این برند با تجربه سال‌ها فعالیت در این دو کمپانی، تاکنون توانسته است انواع لاستیک‌های سواری سبک را تولید کند که از کیفیت خوبی برخوردارند. این شرکت در تولید تایرهای خود از مجهزترین تکنولوژی و تجهیزات روز دنیا استفاده می‌کند و برای تست نهایی محصولات خود از دستگاه‌های تست تایر و ایکس ری استفاده می‌کند. همین عامل باعث شده است تا لاستیک‌های رازی، سواری ایمن و مطمئنی را برای شما فراهم کنند.

    مشخصات انواع لاستیک ایرانی خودرو

    پاسخ به این سوال که تایر خارجی بهتر است یا لاستیک ایرانی؟

    لاستیک ایرانی بهتر است یا خارجی؟

    بازار تایر در ایران مملو از لاستیک‌هایی از برندهای مختلف ایرانی و خارجی است. برای این که بدانید کدام لاستیک می‌تواند برای وسیله نقلیه شما بهترین کارایی را داشته باشد؛ لازم است تا با تفاوت‌های بهترین لاستیک ایرانی و خارجی آشنا شوید.

    وقتی از تایرهای ایرانی صحبت می‌کنیم، درست است که تولیدکنندگان برتر داخلی از بهترین فناوری و تجهیزات روز در تولید لاستیک‌ها استفاده می‌کنند؛ با این حال، این لاستیک‌ها از نظر هندلینگ و عملکرد در سطح پایین‌تری از برندهای برتر لاستیک خارجی مانند دانلوپ، پیرلی، برجستون، هانکوک، گودیر، یوکوهاما قرار دارند. به دلیل این که تولیدکنندگان داخلی از قالب‌های آماده برای ساخت تایر استفاده می‌کنند و از تست‌های ارزیابی برای بررسی مشکلات تایر استفاده نمی‌کنند.

    از طرف دیگر، لاستیک‌های خارجی که در تولید آن‌ها از مرغوب‌ترین متریال لاستیکی استفاده می‌شود، سواری راحت‌تری را ارائه می‌دهند و طول عمر بیشتری دارند.

    برای اطلاعات بیشتر درباره تایرهای خارجی، می‌توانید مقاله “بهترین لاستیک خارجی کدام برند است؟” را مطالعه نمایید.

    بنابراین، اگر همچنان بین انتخاب لاستیک ایرانی و خارجی تردید دارید؛ باید بدانید که لاستیک‌های خارجی با وجود این که گران قیمت‌تر از لاستیک‌های ایرانی هستند اما در بلندمدت، هزینه‌های مصرف سوخت و تعمیر و نگهداری شما را کمتر می‌کنند.

    با این حال، اگر بودجه محدودی دارید؛ در نظر داشته باشید که بهترین برندهای لاستیک ایرانی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در مقایسه با لاستیک‌های ارزان قیمت چینی و هندی از کیفیت بالاتری برخوردارند و مقرون‌به‌صرفه‌ترند.

    معرفی بهترین لاستیک ایرانی

    معرفی بهترین لاستیک ایرانی

    جمع‌بندی انتخاب بهترین برند لاستیک ایرانی

    ما در این مقاله سعی کردیم بهترین لاستیک ایرانی از برندهای معتبر را به شما معرفی کنیم. همچنین ویژگی‌های لاستیک با کیفیت را برای شما بیان کردیم تا با استفاده از آن بتوانید لاستیک مناسب برای اتومبیلتان را پیدا کنید. به یاد داشته باشید انتخاب یک لاستیک مناسب که با دوام و راحت باشد می‌تواند بر روی تجربه رانندگی شما تأثیر خوبی بگذارد.

    منبع: tyreright

    تدارک صنعت پویان

    سوالات متداول

    • بهترین لاستیک ایرانی کدام برند است؟

    بهترین برند تایر ایرانی با توجه به بودجه شما و هزینه ای که می‌خواهید برای خرید لاستیک بکنید، متفاوت است. ولی از بهترین برند‌های لاستیک ایرانی می توان به لاستیک بارز، لاستیک کویر، یزد تایر و تایر دنا اشاره کرد. قطعا با توجه به بودجه و هدف شما از خرید تایر، لاستیک های مناسب دیگری نیز در بازار وجود دارد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *